RIVOJLANISH STRATEGIYASI
Mahsulotning asosiy qismi ichki bozorga sotiladi.
Kompaniya muntazam ravishda, doimiy ravishda mahsulotlarni sotish bo'yicha marketing tadqiqotlarini olib boradi:
Mahsulotlarni sotishni optimallashtirish maqsadida ommaviy axborot vositalari orqali reklama tadbirlari olib borilmoqda, Kompaniyaning veb-sayti yangilandi va faoliyat ko‘rsatmoqda, reklama bukletlari chiqarilib, salohiyatli iste’molchilarga tarqatildi. Yangi bozorlarni izlash davom etmoqda.
MDH mamlakatlarida mahsulotlarni sotish bozorining marketing tadqiqotlari olib boriladi: ishlab chiqarish, import va eksport, bozor narxlari kon'yunkturasi. Rossiya, Belarus, Qozog‘iston iste’mol bozorlari o‘rganilmoqda. Xorijiy hamkorlar bilan mahsulotlarni eksportga sotish bo‘yicha muzokaralar olib borilmoqda, mahsulot sotish bo‘yicha ichki bozorda ham marketing tadqiqotlari olib borilmoqda.
Savdo bozorlarini kengaytirish va sotish hajmini oshirish chora-tadbirlari
1. Respublikada va xorijda o‘tkaziladigan ko‘rgazma va yarmarkalarda faol ishtirok etish.
2. Doimiy reklama ishlarini olib borish, shu jumladan. ommaviy axborot vositalari orqali, shuningdek, Internet orqali.
3. Eksport qilinadigan mahsulotlar hajmi, geografiyasi va nomenklaturasini kengaytirish maqsadida marketing tadqiqotlarini o‘tkazish.
4. Ishlab chiqarilayotgan mahsulotlarning reklama risolasini (o‘zbek, rus va boshqa tillarda) doimiy ravishda yangilab borish va korxonaning rasmiy veb-saytidagi reklama risolalarini tizimli ravishda yangilab borish.
ELEKTR TEXNIKA MAHSULOTLAR BOZORLARI
2016-2018 yillarda elektr jihozlarining jahon bozori asosiy iste'mol tarmoqlarida ushbu uskunaga bo'lgan ehtiyoj tufayli ijobiy rivojlanish dinamikasini ko'rsatdi. Mutaxassislarning fikriga ko'ra, 2016-2018 yillar uchun bozor hajmi. taxminan 28% ga oshdi. 2016 yilda importning ulushi taxminan 30% ni tashkil etdi, ammo keyingi yillarda import ishlab chiqarish qisqarish tendentsiyasiga ega. 2016-2016 yillar uchun. Elektr jihozlarining asosiy import qiluvchi mamlakatlari Evropa Ittifoqi mamlakatlari va Xitoy edi. 2016-2018 yillarda elektr jihozlarining jahon bozorida. Eng yirik ishlab chiqaruvchilar Evropa Ittifoqi va Xitoyning import kompaniyasi bo'lib, ularning butun o'rganish davridagi ulushi umumiy bozorning taxminan 25 dan 36% gacha o'zgardi. Mutaxassislarning mavjud prognozlariga ko'ra, 2016-2018 yillar. darajasida (1-3%) barqaror, lekin kichik bozor o'sishi bilan tavsiflanadi bo'ladi. Biroq, bir necha yil ichida ishtirokchilar sonining ko'payishi va asosiy ishlab chiqaruvchilar o'rtasida mahsulot liniyalarining doimiy yangilanishi tufayli elektr jihozlari bozorida to'lib-toshganligi haqida fikr bor.
“O‘zelektroterm” AJning o‘ziga xos xususiyatlari
O‘zbekiston geografik jihatdan Markaziy Osiyoda joylashgan va “O‘zElektroterm” AK dengiz portlariga chiqish uchun 2 va undan ortiq davlat orqali yuklarni tranzit qilish zarur, bu esa o‘z navbatida transport xarajatlarining, yakuniy eksport narxining 35-40% oshishiga olib keladi. elektrotexnika mahsulotlari transport xarajatlari hisoblanadi. “O‘zelektroterm” AK dan asosiy bozorlarga tovarlarni tashish uzoq vaqt talab etadi, bu esa bozorlarda narxlarning beqarorligi tufayli xaridorlar uchun qo‘shimcha xavf tug‘diradi.
Shuningdek, bozor konyunkturasining beqarorligini hisobga olish kerak, chunki tovarlarni belgilangan joyga yetkazib berishning uzoq muddatlari uchun jahon bozorlarida narxlar bir necha marta pastga va yuqoriga qarab o‘zgarishi mumkin.
Shu bilan birga, korxonaning geografik joylashuvi elektrotexnika mahsulotlarini Qirg‘iziston, Qozog‘iston, Tojikiston, Turkmaniston kabi qo‘shni davlatlarga eksport qilishda ham salmoqli afzalliklarga ega. Shu munosabat bilan kompaniyaning yaqin kelajakda ushbu hududlarda doimiy savdo bozorlari mavjud.